Solicitare către Primăria Timișoara

Vrem piste nevopsite de biciclete!

CĂTRE PRIMĂRIA MUNICIPIULUI TIMIȘOARA
ÎN ATENȚIA DLUI PRIMAR NICOLAE ROBU   

SOLICITARE

Subsemnata Romina Faur – coordonatorul campaniei Verde pentru Biciclete, proiect al Fundației Bega, prin prezenta vă solicit următoarele:

  • Stoparea vopsirii pistei de biciclete de pe strada Eneas – tronsonul Drubeta – Calea Șagului

Această imagine a fost surprinsă în data de 1 noiembrie 2016:

piste-biciclete-vopsite

Conform unor declarații recente din partea reprezentanților Primăriei Municipiului Timișoara, anterioare datei de 1 noiembrie, s-a promis găsirea unor soluții și neconsiderarea vopselei verzi o opțiune pentru suprafața de rulare a bicicletelor. Există astfel o nonconcordanță în comunicare între departamentele din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara.

  • Găsirea unor soluții viabile pentru trasarea și delimitarea pistelor de biciclete

Chestiunea pistelor vopsite pentru biciclete a făcut obiectul și altor solicitări către Primăria Municipiului Timișoara, după cum urmează:

  1. În data de 10.12.2015 am realizat o solicitare documentată cu rezultatul unui sondaj public referitor la pistele vopsite pentru biciclete, derulat de către Fundația Bega în decursul lunilor octombrie – decembrie 2015, precum și de către dvs. Dl Primar Nicolae Robu (sondajul nr.76 pe pagina de Facebook). Solicitările au fost următoarele:
  • Folosirea unei vopsele cu aderență sporită, de o calitate net superioară
  • Delimitarea pistelor de biciclete prin vopsirea limitelor laterale cu o vopsea cu aderență mare (eventual reflectorizantă)
  • Folosirea unor balize sau a unor forme de semnalizare pentru sporirea protecției bicicliștilor în trafic și pentru atenționarea pietonilor cu privire la accesul restricționat în acea porțiune de drum/trotuar.

Documentația care a însoțit aceste solicitări este atașată și acestui material.

Nu am primit niciun răspuns oficial la această solicitare.

  1. În data de 28.03.2016, am făcut o serie de solicitări legate de infrastructură și am pomenit și de cererile anterioare rămase fără răspuns. Din păcate, nici de această dată nu am primit un răspuns legat de pistele vopsite pentru biciclete.

Vă atragem atenția că, o dată realizate aceste ”piste pentru biciclete”, bicicliștii sunt obligați prin lege să le folosească. Astfel, se vor afla în situații în care va trebui să aleagă între propria siguranță și încălcarea legii.

Facem aceste solicitări în baza faptului că există o comunitate puternică de bicicliști în Timișoara, bicicliști care ar trebui respectați și tratați ca niște parteneri cu drepturi egale, inclusiv în trafic. Este alegerea fiecărui cetațean al Timișoarei ce mijloc de deplasare preferă, însă majoritatea celor care folosesc în timpul zilei bicicleta o fac din necesitate, din nevoia de a se deplasa către locul de muncă. Ne dorim să vă atragem atenția asupra faptului că este absolut necesar să verificați funcționalitatea cu persoane de interes, iar fiecare proiect propus și implementat trebuie gândit și verificat pe teren. Doar astfel se pot găsi soluții cu adevărat viabile. Vă rugăm să aveți în vedere acest aspect. Din respect pentru bicicliștii timișoreni, cetățeni ai acestui oraș.

Anticipat, apreciem deschiderea dvs. față de solicitările de mai sus.

Vă mulţumesc,

Faur Romina-Manuela                                                                                                  Timişoara

Coordonator “Verde pentru Biciclete”                                                                   2 noiembrie 2016
Telefon: 0744 61 41 56

e-mail: romina.faur@gmail.com

ANEXA:

10.12.2015
SITUAŢIA PISTELOR VOPSITE PENTRU BICICLETE

In atenția dlui Primar Nicolae Robu,
Subsemnata Romina Faur, coordonator al campaniei ”Verde pentru Biciclete”, proiect al Fundației Bega, prin prezenta vă solicit luarea în evidență a analizei făcute cu privire la situaţia pistelor vopsite pentru biciclete, din oraşul nostru.
Încă din primul an de existență, Verde pentru Biciclete a demarat o acțiune de strângere de semnături, concretizată cu realizarea mai multor piste de biciclete în Timișoara. Piste care, cu unele imbunătățiri potențiale, le-au dat curaj oamenilor să meargă pe bicicletă.
Nu vrem să discutăm acum despre infrastructura pentru bicicliști în general, ci să ne focusăm pe o problemă stringentă, care apare periodic: în momentul în care plouă, pistele vopsite devin un adevărat patinoar. Pelicula de apă formată pe vopseaua specială determină alunecări, căzături și chiar răniri, ceea ce face ca aceste piste vopsite să fie periculoase. Umiditate, frunzele căzute, noroiul, apa care rămâne pe pistă sunt factori care fac impracticabile pistele vopsite.

În aceste condiții, ar trebui găsite soluții pertinente pentru aceste piste de biciclete, precum:
– Folosirea unei vopsele cu aderență sporită, de o calitate net superioară
– Delimitarea pistelor de biciclete prin vopsirea limitelor laterale cu o vopsea cu aderență mare (eventual reflectorizantă)
– Folosirea unor balize sau a unor forme de semnalizare pentru sporirea protecției bicicliștilor în trafic și pentru atenționarea pietonilor cu privire la accesul restricționat în acea porțiune de drum/trotuar.

Am demarat o serie de acţiuni care au avut ca rezultat aflarea experienţei de pedalat pe pistele vopsite, din partea bicicliştilor timişoreni. Mai jos aveţi rezultatele studiului nostru.

  1. Acţiune demarată la 22 octombrie 2015

fb1

Ioan Emil Botescu De nenumărate ori ” mi-a fugit fața ” pe pista vopsită de pe trotuare , când era cu apă în urma ploilor , precum am caz concret din familie care a alunecat pe pista din Pța. Bălcescu ! În urma ploii , pista vopsită devine un adevărat patinoar !!!

No Elle Atât eu cat și copiii biciclim destul de frecvent și ocolim zonele „vopsiluite ” în verde ( cum spun pruncii) pentru ca într-una din zilele ploioase, nevoita fiind sa franez – am derapat și m-am accidentat. Așadar… o alternativa ne-ar prinde bine!!

Carina Sarpe Clar ca nu ma urc pe pista cand e ud jos!!!

Lucian Bologa nota: toamna, pe langa vopseaua alunecoasa, mai apar si frunzele cazute pe pista; frunze+ umezeala= pericol de derapaj; plus denivelarile de pe pista de biciclete de pe bd. Mihai Viteazu de exemplu, aparute datorita radacinilor arborilor din spatiul verde dintre trotuar/pista si carosabil. pista in zona respectiva arata ca un traseu de ciclocros L

Simona Bucur Si daca ai si viteza este posibil sa mai faci si explozie 😑

Lucian Bologa ce viteza, Simona, ce viteza… ? cu denivelarile alea decolezi! J

Carina Sarpe Vopseaua nu este o solutie. Consider ca o delimitare cu balize este mai eficienta si impotriva masinilor si a pietonilor.

Bogdan Bica Nu am cazut, dar trebuie sa fiu mult mai atent dupa o ploaie.

Bogdan Popet cand ploua, lasam pietonii sa mearga pe piste

Dragan Gugu nu am cazut pe vopsea dar cand e uda se simte diferenta

George C. Roboțel Prefer vopseaua cat mai alunecoasa ca pot derapa (ne)controlat caci asta imi ofera putina adrenalina intr-un oras plictisitor. Nu la fel de multa insa ca si politistii care fug (ma rog, incearca) dupa mine prin centru rugandu-se Domnului: „Domnu, Domnu!”

Svetomir Petrovici Pentru oameni si atitudini din astea a primit intregul oras interdictie indiferent de ora in zona pietonala. Keep up the good work.

George C. Roboțel Orasul a primit interdictie din cauza primarului care asculta de niste babe speriate. Cauta in dictionar „sarcasm” 😉

Valentin-Pokus Alex-Francisc Oreasul a primit iunterdictie din cauza celor cu rahaturi electrice…care ar trebui amendati si alungati de acolo !

Daniel Stroia Pe ploaie / umiditate e derdelus.

Mario Rednic Da am lunecat si mi.am rupt piciorul pe chestia aia verfe de pe piste!!

Sarbovan Radu dap pe ploaie fug rotiile ca pe gheata

Petru Cojocaru de alunecat, am alunecat… dar nu e atat de important acest lucru, mai important este faptul ca atunci cand „pistele” sunt ude, tu ca biciclist, NU AI FRANE… si in acest fel, mersul cu bicileta devine ceva periculos pentru pietoni

Gilu Gilutm Luni 19 10 2015 ploaie franat , alunecat , luxat genunchiul

Alexandru Ciornea Aceiasi problema si la Iasi cu vopseaua si alunecatul pe ploaie si zapada…. Nu inteleg de ce nu au pus pavaj rosu ca sa diferentieze si sa deseneze la fiecare 50m cate o bicicleta sa.si dea seama omul ca e pista pt biciclete si nu covor rosu pentru defilat. Si cu siguranta e mai usor de facut si mai ieftin decat sa dai cu vopsea jumatate de trotuar… Succes acolo, poate macar voi reusiti! Drumuri bune si spor la pedalat!

Radu Costan Da, am căzut de 2 ori. Se alunecă pe acea vopsea când plouă și nici nu permite să intre apa prin pavaj.

David Petrescu Este o idee foarte buna. Cu toate ca ar trebui sa sustinem si facea pistelor pe drumuri judetene.

Ciprian Scutca in primul rand sa le faca mai late acolo unde se poate si aici ma refer la cele facute pe trotuar, altfel sa largeasca pe cat posibil bulevardele sau sa ia din carosabil pentru a crea aceste piste, sa faca un studiu ca tot e la moda, sa vada directiile pe care se circula cel mai mult cu bicicleta, in special spre noile platforme industriale si spatii de birouri, era o lucrare de master facuta de o masteranda pe tema acestei infrasturcturi pentru biciclete in TM, si sa raspund la subiect : pavaj de alta culoare sau chiar bitum, acolo unde se foloseste bitum care poate fi si acela de alta culoare, sugerati culoarea violet, edilului ii fileaza lampa la violet! emoticon wink aici e articolul legat de retea de piste de biciclete http://www.opiniatimisoarei.ro/o-tanara…/16/07/2013

Catalin Popute vopsirea pistelor e risipa de bani, sifonare pe fata, nu renunta PMT la asta…never.

Ciprian Scutca e plin internetul de informatii legat de infrastructua pentru biciclete doar sa se vrea si sa se ocupe cineva mai atent de subiect, si cu responsabilitate… nu doar asa sa facem sa bifam si chestia asta!

Ciprian Scutca https://www.youtube.com/watch?v=FlApbxLz6pA

BiLoo https://www.youtube.com/watch?v=6OdJfyoxRDo

Svetomir Petrovici Ar trebui vopsite pe o distanta de 5-10m la capetele pistei catre sosele unde sa se puna un semn stop vizibil, contrastant sau iluminat cu ceva mai mic, dar asemanator cu marginile pistei de pe eneas si reflectorizant. Eventual sa se adauge ceva material grunjos in vopseaua de baza, nu si in cea cu semnul stop.
Si sa se renunte la „pretentiile” cu sensul/sageata pt ca bicicletele oricum vin pe ambele sensuri pe acelasi trotuar

Roxana Popovici raspunsul primit in urma unei sesizari facute catre primarie in urma unui incident de acest fel (ati alunecat/ati cazut/v-ati accidentat pe timp de ploaie pe pistele de biciclete vopsite):

Stimata Doamna,

Marcajele rutiere, respective pistele pentru ciclişti efectuate în Municipiul Timişoara de către societatea abilitată sunt realizate cu vopsea tip Farbeplast FP CA (covor antiderapant) care are agreement tehnic eliberat de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice – Consiliul Tehnic Permanent pentru Construcţii cu nr. 016-07/118-2013, carepoate fi consultat la adresa
http://www.primariatm.ro/.
Suprafaţa de rulare a pistei pentru ciclişti poate deveni alunecoasă în condiţiile în care aceasta a fost acoperită cu un strat de noroi, resturi vegetale sau alte deşeuri provenite de la lucrările care se derulează pe domeniul public.

Vă mulţumim pentru înţelegere.

Intocmit: Consilier Catalin Gruian

Căsălean Vlad ai prins o balta intr-o curba si esti victima :))

Catalin Florian Ceauca Daca Primaria spune dintr-un scaun de la birou ca vopseaua e antiderapanta, iar biciclistii se plang ca de fapt aluneca, ar trebui sa fie clar cine are dreptate. Se dau bani grei pe vopselurile alea, stim noi de ce si stim ce aranjamente sunt la mijloc. Intreaga „infrastructura” e cladita pe coruptie si dezinteres. Totusi, nu suntem caz unic in Europa pentru vopsirea pistelor. Acum niste ani, guvernul Austriei a alocat 10 milioane de euro pentru a cumpara vopsea verde, o adevarata prostie.

Armand Mihai Beldea Ar trebui să existe un cod de culori separat pentru pistele de biciclete.
Verdele de pe pistele de biciclete nu arata nici foarte bine dar cel mai rău e ca se alunecă foarte rău pe ele și nici nu este o suprafața permeabilă cum este asfaltul favorizând derapajul chiar la viteze mici. Pe malul Begai avem piste de biciclete cu asflat roșu, sunt mult mai OK din punct de vedere al aderenței, nu se alunecă pe suprafața de rulare. Însă și acestea nu sunt conforme cu normativul, fiind lipite de pietonale și nemarcate cu semne. De multe ori vezi pietoni bulversați pe pistă de biciclete pentru ca nu pot identifica care e pietonală și care e pistă pt. biciclete. Verde avem, roșu avem ce mai urmează?

Valentin-Pokus Alex-Francisc Pe Diaconu Coresi si Eneas cand deja burniteaza, evit caricatura aia de „pista” si merg pe asfaltul uscat…. Vopseaua pe langa ca e alunecoasa, mai retine si apa o perioada buna de timp…

Valentin-Pokus Alex-Francisc Auzi la ei, cica vopseaua aia varsata din butoaie de 20-30 de litri si intinsa cu scanduri de lemn pe asfalt, e antiderapanta ! Hahahaha, buna gluma „edililor”
Folosesc carosabilul, sunt mult mai in siguranta si mult mai in legalalitate decat pe trotuare vopsite si nesemnalizate, unde pietonii sunt terifiati.

Cosmin Varlamov Aluneca si punct, povestea cu „vopsea antiderapanta” este penibila.

Marius Rusu pistele din Timisoara var si amar; am pana la 10 motive pt care nu le folosesc; eu daca ciclez, ciclez pe strada

Fassel Egon aluneca mai ales cand sunt ude

Kick Nroll trebuie luat smirglu dur si la treaba emoticon grin

Manu Anghelescu Aceste piste sunt o gluma prosata. Cred ca ar trebui sa sesizam Uniunea Europeana pentru norme nerespectate!

 

 

  1. Acţiune demarată pe Facebook la 3 decembrie 2015, ca urmare a unui articol apărut în presă, venită concomitent cu sondajul dlui Primar Robu

 

fb2

Ruc Sy Buna. Doleanta mea ar fi 1. sa se continue marcarea si crearea acestora, exista zone unde dintr-o data pista se termina… asa ca lasa loc de interpretare, pe unde sa circul? printre pietonii suparati ca le incurc calea sau pe soseaua plina de soferi care se supara ca le incurc calea. Derutata absolut toata lumea, biciclisti, pietoni, soferi. 2. in toate locurile unde exista semafoare sa se marcheze si o pista de trecere biciclete pe zebra pietonilor. macar pe bulevardele mari… mi se pare inutil atata timp cat este semafor sa ma dau jos de pe bicicleta. am adoptat regula pentru trecerile nesemaforizate. ok …dar acolo unde soferii stau opriti la rosu… nu as mai vrea sa ma dau jos… plus ca mi-as face traseul de asa natura sa pot trece doar pe acolo. 3. da. am alunecat pe vopseaua aceea. plus aduna apa cand ploua, balti din care sare mereu apa

Romanta Nemes Trotuarul este îngust pt pietoni !!! Nu vreau piste pt biciclete pe trotuar !!!!doresc piste ca in occident !!!doresc Respect pt bicicliști

Mititelu Dani pistele vopsite pe timp de ploaie sunt foarte periculoase,aluneci pe ele ca pe gheata (daca franezi sau faci alta manevra brusc) , eu personal prefer ca pista pt biciclete sa nu fie pe trotuar,deoarece pietonii le folosesc fara nici o grija , sa fie marcata pentru a aduce la cunostiinta ca este o pista destinata mersului pe bicicleta , iar daca pe viitor se vor ”construii” pe sosea sa fie cumva ferita de teribilistii care circula cu viteza sau cei care opresc anapoda pe ea ,de exemplu sa fie montati intre sosea si pista stalpi ,repet, este doar o parere personala J

Stela Harhaci Pistele vopsite in verde sunt foarte alunecoase ,foarte inestetice , de prost gust .Cine zice ca sunt antiaderente ? ????

 

  1. Acţiuni de chestionare via pedaleaza.ro

Am iniţiat un chestionar cu privire la experienţa bicicliştilor timişoreni de pedalat pe pistele vopsite pentru biciclişti. Acesta se regăseşte aici: https://pedaleaza.ro/piste-pentru-biciclete/piste-vopsite/

 

Răspunsurile se regăsesc aici: https://pedaleaza.ro/raspunsuri-chestionar-piste/ şi sunt precum urmează:

 

Cred ca un asfalt poros ar fi mult mai ok pentru aderenta, mai ales pe vreme nefavorabila. (ploaie, ninsoare). Stefan

 

Prefer ca banii aruncati pe vopsea sa fie folositi pentru a puatea fi angajate firme care sunt in stare sa toarne un asfalt drept, nu ondulat. Acea vopsea nu aduce nici un beneficiu biciclistului. Razvan

 

Pe timp de ploaie, pe pistele de biciclete vopsite se poate sa-ti alunece roata si sa cazi. Titus

 

Este o idee foarte buna, deoarece putem face diferenta dintre pistele pentru biciclisti si zona pietonala. Daniela

 

Ce ma deranjeaza pe mine ca biciclist in unele zone: latime prea mica, obstacole periculoase pe margini, borduri inalte la traversarea drumurilor, lipsa de  treceri pentru biciclisti + educatia precara a soferilor in legatura cu trecerile speciale pentru biciclisti si perceptia lor despre biciclisti in general, lipsa pistelor care conecteaza timisoara de localitatile periferice, pietonii care circula pe pistele de biciclisti. Deci, cred ca sunt multe probleme mult mai importante de rezolvat pana sa ajungem sa discutam despre vopseaua de pe piste, care nu mi-a facut probleme niciodata, desi circul de multe ori prin oras cu o cursiera cu cauciucuri foarte subtiri. Razvan

 

Pistele de biciclete ar trebui facute pe carosabil si delimitate ca atare, se poate lua exemplu orice oras din Germania Nu am avut curajul de a lua curbe rapide pe ploaie pe pistele verzi de biciclete, dar nu e o suprafata foarte aderenta. Adi

 

Noaptea se vad bine. Daca circuli cu o viteza de 5-10 km/h cu anvelope de asfalt, esti in siguranta. Daca vrei sa ajungi undeva in timp util (peste 10km/h) si franezi de urgenta, cu siguranta pierzi controlul pe zona cu vopsea. Mihai

 

Nu sunt deloc sigure.

  1. Indiferent de conditiile atmosferice, dar mai ales cand ploua, nu se poate vira, nu se poate frana.
    2. In zilele cu ceata sau bruma, umezeala ramane la suprafata vopselei. Cine trece de pe un asfalt umed pe o pista vopsita, se poate rani destul de rau daca nu a observat acest aspect. Aceasta vopsea nu absoarbe aproape deloc apa (nu are rost sa vina nimeni cu argumente cum ca pista ar fi inclinata spre canal).

Fapte: Acuma aprox. 2 saptamani era sa ma lovesc de o masina, ea nu mi-a acordat prioritate, iar eu am franat DEGEABA. De atunci evit pe cat posibil strada Eneas.

Inca o problema ar mai fi pistele facute din pavaj, sunt impracticabile, imi rup umerii, mainile, bicicleta si mai ales spatele. (pentru mai multe detalii astept un alt chestionar). Sper sa se faca ceva in privinta vopselei macar. Raul

 

Sunt periculoase cand sunt ude. Calin

Doua posibile solutii: sau se lasa covorul asfaltic cu aderenta nativa in conditiile dificile date de umezeala (investitie ~ 0), sau se semnalizeaza (vopseste) cu material special anti-alunecare (investitie 0). Michel

 

Sunt periculoase. Aluneci pe vopsea cand e uda chiar si fara bicicleta. Cosmina

Sa fie delimitate cu vopsea alba cauciucata, nu din cea lunecoasa. Si, evident, sa nu fie vopsita toata banda mai ales cu din aia lunecoasa si pe trotuar. Inteleg sa o colorezi pe asfalt, sa o vada mai bine masinile, dar sunt bani aruncati. Linii late si un semn de Bici din cand in cand sunt suficiente. Victor

 

Nu am alunecat niciodată pe acea parte vopsită, pentru ca am fost tot timpul atent si am încetinit in apropierea intersectiilor. Sunt constient ca este alunecoasa acea porțiune, ideea e ca trebuie sa fie delimitată pista de biciclete de trotuar. Cu putina atentie, se poate evita orice eveniment neplăcut. Sunt de părere ca sunt alte aspecte mult mai importante de discutat. Mi se pare ca va legati de niste detalii putin absurde. Multumesc! Eusebiu

 

Cand ploua, esti ca pe gresie. Daniel

Sunt extrem de lunecoase pe ploaie, umezeala sau cand sunt frunze pe ele. Pe langa faptul ca sunt foarte prost conectate intre ele sau sunt desenate doar in statiile de trolebuz/autobus… Vezi Calea Lipovei colt cu Miresei, langa cimitir, in statia lui 14. Ioan

 

Sunt prost gandite, ele nu sunt permeabile, apa de la ploaie ramane pe pista si in anotimpuri precum toamna, mai ales atunci cand se aduna frunzele peste tot, este foarte usor sa aluneci pe pista umeda (si plina de frunze). Mario

 

Cand sunt ude, sunt un pericol public. Eu am alunecat de cateva ori pe ele, o data era sa ajung sub rotile unei masini, pentru ca nu am putut sa ma opresc, franele fiind ineficiente pe pista umeda. De asemenea, am vazut de foarte multe ori pietoni care au alunecat sau chiar au cazut, incercand sa traverseze pistele ude. Emil

 

Ar fi foarte bune, daca nu ar fi vopsea tip patinoar. Adrian

 

Sunt alunecoase, intr-adevar. Dar atentioneaza pietonii destul de bine. Cezar

 

 

 

Alte acţiuni întreprinse pentru stabilirea practicabilităţii pistelor vopsite pentru biciclişti

 

  1. Sondaj al Primarului Nicolae Robu

 fb3

După cum ştiţi prea bine, au fost 69 de like-uri şi 270 de commenturi.

 

  1. Strângere de semnături: STOP vopsirii pistelor de biciclete!

Această acţiune a fost demarată în urma sondajului făcut de dl Primar Robu şi se regăseşte online aici:  http://www.petitieonline.com/signatures/stop_vopsirii_pistelor_de_biciclete/

Iniţatorul este unul dintre bicicliştii experimentaţi din Timişoara şi se prezintă astfel:

 

Stop vopsirii pistelor de biciclete !

Domnul primar Nicolae Robu a creat un sondaj pe facebook :

„SONDAJ NR. 76

DRAGI BICICLIȘTI,

Unii dintre dv mi-ați sesizat că vopseaua verde cu care sunt marcate pistele de biciclete în Timișoara ar fi alunecoasă când plouă, creindu-vă probleme, mai ales la viraje. Din dorința noastră, general valabilă, ca ceea ce facem să fie spre binele beneficiarilor -așa cum ei își înțeleg binele-, am vrea să știm părerea pe subiect a cât mai multora dintre dv. Drept urmare, dacă considerați că este bine ca pistele să fie vopsite ca până acum, clicuiți Like. Dacă doriți ca pistele să nu mai fie vopsite ca până acum, ci doar delimitate lateral cu linii albe, postați textul „Dislike”.

Așteptăm feedback de la cât mai mulți bicicliști.”

 

Dupa cum bine stiti nu toate persoanele pot comenta pe pagina primarului, din cauza ca au fost Blocate din mai multe motive, iar multe comentarii sunt sterse.

Pentru a fi totul „Transparent” vă rugăm să semnați această petiție, dacă NU sunteti de acord cu vopsirea pistelor de biciclete.

Cei ce folosesc bicicleta zi de zi cunosc problema vopselei verzi, care este foarte periculoasă pe ploaie și nu numai (Umezeală în general). Multe persoane s-au accidentat pe aceste „piste” vopsite.

Domnul Primar spunea că ține la siguranța noastră, dar cu aceste „piste” vopsite, se contrazice.

Trotuarul, deja ingust, este al pietonilor ! Bicicleta este vehicul, iar vehiculele circula pe carosabil sau pe piste SPECIAL amenajate, nicidecum pe acelasi trotuar cu pietonii.

La fel cum s-a interzis pedalatul în centru, deoarece punea viața pietonilor „în pericol”, așa dorim și interzicerea pedalatului pe trotuar, pe aceeași idee !  Trotuarul este mult mai ÎNGUST decât centrul istoric cu ai lui străzi pietonale !

În urma campaniei demarate de către acest biciclist, au fost adunate 51 de semnături online.

 

 

 

Vă mulţumesc,

 

Faur Romina-Manuela                                                                                   Timişoara,

Coordonator “Verde pentru Biciclete”                                                    10 decembrie 2015

Telefon: 0744 61 41 56

e-mail: romina.faur@gmail.com

Răspunsul oficial al Primăriei Timisoara: