-initiatorul campaniei “Verde pentru Biciclete”-

M-am nascut la 22 februarie 1968, in Timisoara, sunt casatorit si am doi copii. In prezent, sunt vicepresedintele Bega Grup, presedintele Fundatiei Bega si totodata, initiatorul campaniei “Verde pentru Biciclete”.

 

In urma cu doi ani, am facut cunoscute ideile mele de a imbunatati circulatia rutiera in Timisoara, enumerate de-a lungul campaniei electorale pentru alegerile locale, idei pe care le urmaresc in continuare cu perseverenta. Imi luam atunci angajamentul de a dezvolta proiecte care sa incurajeze mersul pe biciclete in Timisoara.

Punctul principal de plecare al acestui angajament este pasiunea mea personala pentru biciclete. Pot spune ca sunt un biciclist incercat, un biciclist care a facut mii de kilometri pe doua roti prin Timisoara si prin imprejurimi.

Campania este menita sa conduca spre trezirea apetitului timisorenilor de a folosi mai mult ghidonul decat volanul. Un proiect ecologic, de insanatosire a mediului inconjurator in Timisoara si in acelasi timp, un proiect care atrage atentia asupra beneficiilor mersului pe bicicleta pentru fiecare individ. Inca de la primul eveniment, “Verde pentru Biciclete” a starnit extraordinar de mult interes, lucru care ne-a dat curaj sa continuam. Ceea ce constatam acum e ca mersul pe bicicleta tinde sa devina o moda.

Conducatorii marilor companii din Timisoara cu care am discutat au fost foarte incantati de a sprijini mersul pe bicicleta si ne asteptam ca in perioada urmatoare sa apara actiuni concrete interne in multe din acestea. “Verde pentru Biciclete”, prin campania “Angajatori pe doua roti”, vin in sprijinul acestora prin oferirea unor modalitati de implicare in incurajarea mersului pe bicicleta. Campania “Verde pentru Biciclete” a avut ecou si in Primarie si pe viitor se va da o foarte mare atentie la mersul pe bicicleta ca si alternativa ecologica si sanatoasa pentru masina.

Orasul Timisoara este singurul oras din Romania si totodata unul din cele 23 de orase europene care au semnat Carta Velo-City de la Bruxelles, prin care s-a angajat sa creeze infrastructura adecvata mersului pe bicicleta si sa promoveze mersul pe doua roti. In Timisoara, lumea considera ca mersul pe bicicleta nu se poate face in siguranta. Eu recomand incepatorilor sa foloseasca mai intai trotuarele si sa traverseze intersectiile pe langa bicicleta. Pe masura ce devin mai siguri pe ei, sa inceapa sa utilizeze carosabilul.

Daca ne uitam in jur, vedem persoane de toate varstele mergand pe bicicleta pe carosabil. In ultima vreme, soferii au invatat sa ii respecte pe bicicisti si sa nu ii agreseze si in curand biciclistii vor fi considerati parteneri egali in trafic. Educatia pe care eu am primit-o a fost o educatie in spiritul unei vieti sportive si am incercat sa o transmit si copiilor mei. I-am invatat sa schieze, sa practice snowboard, sa calareasca, sa mearga cu motocicleta si i-am incurajat de mici sa mearga pe bicicleta. Imi propun sa-i conving sa foloseasca bicicleta pentru mobilitatea personala. Pentru copii intre 14 si 18 ani, bicicleta poate sa inlocuiasca masina pe care nu au voie sa o conduca. Sunt o persoana activa si imi place sa incerc orice forma de miscare.

O surpriza placuta pentru mine a fost sa constat ca alergarea de anduranta, maraton si semi-maraton poate fi generatoare de impliniri si a constituit un proces de cunoastere a limitelor personale, atat fizice cat si psihice. La concursul de treasure-hunting din cadrul Cupei Cetatilor – “Descopera Timisoara”, care a avut loc pe 31 martie 2010, m-am clasat, alaturi de echipa mea, pe locul II, desi nu ne-am propus sa obtinem o performanta. Recomand cu caldura mersul pe bicicleta ca o forma extraodinar de placuta a petrecerii timpului liber pentru orice varsta.